loader image
Contact Info

1Less is more

Bepaal specifiek jouw ideale doelgroep door jezelf de vraag te stellen wat het echte probleem is en welke oplossing jij hier specifiek voor hebt. Heb je een match in de klant zijn of haar visie en normen? Grote aangekochte lijsten bellen heeft weinig zin. Zoek de echte raakvlakken, breng deze in kaart en contacteer gerichter.

2 preparation is key!

Bekijk vanuit relationeel standpunt met wie je te maken hebt, de mens achter de klant.

Hoe zou een samenwerking zich kunnen uiten, welke raakvlakken hebben jullie? Welke gedeelde contacten kan je vinden (Linkedin) ? Is er een sectie over hun klanten, wie weet ken je er wel klanten van. Kan je online artikels vinden over het bedrijf, vieringen, achievements, mijlpalen? Zoek uit wie de beslissingnemer is of wie je moet te pakken krijgen. Zijn er zaken uit de media die rechtstreekse impact hebben op jouw prospect?

3 Volg dé trends en wees up to date

Sales is moving, fast!

Zorg dat je op de hoogte blijft van alle CX-trends (customer expierence) door het volgen van experts, een webinar mee te pikken, luister i.d. wagen naar business radio of podcasts. Ga op zoek in jouw netwerk naar andere verkopers en ga in dialoog met hen. Waar kampen zij mee? Inspireer en leer van en met elkaar. School jezelf bij door communicatie vaardigheden aan te sterken, nieuwe inzichten op te doen en lees vooral veel lectuur. Volg sales groepen op Linkedin, bedrijven in jouw target, en vooral jouw eigen klanten.

Enkele voorbeelden van groepen om te volgen op Linkedin:

  • Hubspot

  • The brutal truth about sales & selling

  • Sales hacker inc

4 Not a salo game

Als je geen geschikte oplossing hebt voor jouw klant, verwijs dan door naar een partner. Op Lange termijn zal dit zorgen voor meer vertrouwen en opportuniteiten. Zorg voor partnerships waarbij het geven en nemen is. At the end of the day we have to feel good about it on both sides!

5 Credibiliteit & vertrouwen

Bouw vertrouwen op via kennisdeling, toon jouw expertise aan. Geef comments waarbij je aantoont dat je weet waarover je praat. Wees je woord hoe klein het gebaar ook mag zijn, de klant zal onthouden of je nakomt wat je hebt beloofd. Let op met eigen verwachtingen te creëren naar klanten toe. And last but not least, zorg voor een goede personal branding. Mensen kiezen specifiek voor jou, doen ze dat niet dan heb je geen échte match.

Wil je jouw verkoopteam deze belangrijkste salesvaardigheden aanleren? We begeleiden jouw verkopers naar duurzame klantrelaties, betere verkoopresultaten, en zorgen ervoor dat jouw team beter in hun vel zit. Contacteer ons voor meer informatie over de workshops en trainingstrajecten.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Open chat
Hulp nodig?
Power team
Hallo 👋
Hoe kunnen we je helpen?